734 445 555 (pracovní dny 7-21 hod) Kontakty Sledování zásilky

22. 10. 2020

Jak se domluvit s kurýrem v zahraničí?

AktualityBalík na dobírkuExpresní doručeníPřeprava mimo EURady a tipy

Kurýři jsou většinou místní obyvatelé, kteří v dané zemi žijí. Předpokládá se tedy, že mluví svým rodným jazykem. Může se však stát, že s kurýrem nebudete moci mluvit takovým jazykem, kterým zrovna potřebujete. Jak se tedy zachovat?

Už jste se někdy dostali do situace, kdy jste potřebovali zjistit informace o zásilce, ale nemohli jste kurýrovi zavolat? Měli jste zmeškaný hovor od místního kurýra a přemýšleli jste, zda zavolat zpátky nebo počkat? Právě v tu chvíli jste si pravděpodobně položili otázku: „Mám s ním mluvit anglicky nebo jiným jazykem? Ale kterým? Počkat, možná bude lepší, když zavolám do call centra dané společnosti a poprosím je o pomoc.“

S kurýrem se dá domluvit i jinak

Komunikace s člověkem, který nemluví Vaším jazykem nemusí být snadná. Pro některé lidi může být i frustrující. V takovém případě je důležitě především zachovat chladnou hlavu. Přinášíme vám několik rad, které Vám pomohou usnadnit komunikaci s kurýrem.

Je Vám z komunikace v cizým jazyce na omdlení? Nebojte, dá se na ni přeci předem připravit.
  1. Použijte Google překladač či jinou aplikaci na svém mobilu
  2. Připravte a přeložte si otázky, které Vás zajímají a po příjezdu řidiče se na ně zeptejte
  3. Použijte při komunikaci gesta a mimiky, ty jsou většinou mezinárodní

Existují také možnosti, díky kterým se můžete vyhnout přímé verbální komunikaci v cizím jazyce.

  1. Připravte si zásilku předem a vytiskněte si přepravní štítek
  2. Po příjezdu kurýra si přepravní štítek pozorně přečtěte a zkontroluje veškeré údaje na štítku – příjemce, adresu doručení a telefonní číslo
  3. Požádejte přítele, který mluví místním jazykem, aby Vám pomohl v komunikaci s kurýrem a zeptal se na všechny podrobnosti, které potřebujete
  4. Domluvte si vyzvednutí zásilky u někoho, kdo mluví místním jazykem

Nevíte si rady? Jsme tady, abychom vám pomohli. Naše zákaznická podpora je vám k dispozici každý všední den v čase od 7 do 21 hodin, buď na e-mailu info@shipex.cz nebo na telefonním čísle 734 445 555.

zdroj: canva

Zaujal vás tento článek? Sdílejte ho s přáteli:

Další články

Jak si vedou přepravci? Srovnání kurýrních společností.

21. 7. 2021

Jak si vedou přepravci? Srovnání kurýrních společností.

NezařazenéPřeprava mimo EURady a tipy

Srovnání přepravců. Výhody a nevýhody přepravních společností působících na českém trhu. Sestavili jsme pro vás stručný přehled.

Číst více
Kam na dovolenou? Aktuální informace k cestování.

5. 7. 2021

Kam na dovolenou? Aktuální informace k cestování.

Nezařazené

Řešíte program na léto, kam na dovolenou nebo alespoň kam na výlet? Cestovní ruch je jedno z těch odvětví, kterým pandemie otřásla nejvíce. S cestováním je to letos komplikovanější než předchozí roky. Nikdo nemohl plánovat letní dovolenou dopředu. Letoviska ale hlásí volné kapacity a země s menším výskytem koronaviru otevírají své hranice a snaží se […]

Číst více