734 445 555 (pracovní dny 7-21 hod) Kontakty Sledování zásilky

30. 3. 2021

Nejčastější otázky, které od zákazníků dostáváme

AktualityRady a tipy

Chcete odpověď na vaše otázky? Pak si přečtěte dnešní článek, kde jsme sepsali 21 nejčastějších dotazů, které dostáváme od našich zákazníků. Kolik stojí zásilka? Mohu poslat zboží na dobírku? Jaké zboží nemůžu zaslat? Pokud si nejste jistí nějakým aspektem naší kurýrní služby, tak zde naleznete odpověď.

Není vám něco ohledně přepravy vaší zásilky jasné? Máte otázky a chcete si něco ujasnit? Pak se podívejte na náš článek, kde jsme sepsali nejčastější dotazy spojené s objednáním přepravy.

1. Jak vytvořím objednávku?

Poté, co na našich webových stránkách kliknete na ikonku Objednat přepravu, budete automaticky přesměrováni na objednávkový formulář. Ten obsahuje všechna pole potřebná pro úspěšné dokončení objednávky. Je nutné vyplnit veškeré kolonky co nejpřesněji a objednávku odeslat. O další se už postaráme za vás.

2. Kolik stojí odeslání balíku?

Výše poštovného vaší zásilky se odvíjí od následujících údajů:

  • hmotnosti,
  • rozměrů,
  • místa odeslání,
  • doručení,
  • typu služby.

Na stránkách je pro vás k dispozici kalkulátor poštovného. Zadáním požadovaných údajů zjistíte cenu přepravy. O ceně se můžete rovněž informovat telefonicky nebo e-mailem.

3. Je možné vytvořit objednávku bez registrace, tedy bez vytvoření účtu?

Registrace není povinná a objednat přepravu můžete i bez ní. Pokud se však zaregistrujete, bude pro vás vytvoření objednávky mnohem jednodušší. Vaše adresy budou automaticky vyplněny a po přihlášení budete mít k dispozici detailní přehled objednávek a daňové doklady.

4. Mohu využít vašich služeb jako soukromá osoba?

Ano, samozřejmě! Našich služeb může využít každý, kdo je:

  • soukromá osoba,
  • firma,
  • státní instituce,
  • živnostník.

Nezapomeňte svůj balík správně zabalit, aby nedošlo k jeho poškození.

Naše služby může využít každý

5. Mohu odeslat balík na dobírku?

Bohužel ne. Na dobírku balíky nezasíláme.

6. Jaké zboží není možné v žádném případě přepravit?

Ze seznamu přepravovaných věcí jsou vyloučeny následující:

  • živá zvířata,
  • výbušniny,
  • střelivo,
  • tělesné ostatky,
  • pornografické materiály,
  • narkotika,
  • drogy,
  • zboží podléhající rychlé zkáze,
  • nebezpečné odpady.

Zajímá vás více informací ohledně vyloučeného zboží z přepravy? Zde máte odkaz na článek.

7. Jak mohu uhradit svou objednávku?

Pro úhradu objednávky máte několik možností. Lze ji zaplatit prostřednictvím platební brány GO PAY, kde si zvolíte platbu kartou nebo pomocí vašeho online bankovnictví. Na základě pro forma faktury lze platbu provést běžným bankovním převodem na náš účet nebo vložit částku přímo na pobočce naší banky ČSOB. Stálým zákazníkům umožňujeme platbu na fakturu.

8. Jaký je postup pro uhrazení poštovného?

Po připsání platby na náš účet vás bude kontaktovat pracovník. Společně se dohodnete na podrobnostech tak, abychom zajistili svoz v co nejkratším možném času a zároveň takovém, který vám bude vyhovovat nejlépe.

9. Kdy mohu počítat s vyzvednutím zásilky?

Po uhrazení zásilky okamžitě plánujeme vyzvednutí zásilky. Obecně platí, že pokud potřebujete vyzvednout zásilku ve velkých městech jako Praha, Brno, Ostrava, stačí objednat přepravu do 13:00 téhož dne. V případě menších měst doporučujeme odeslat a uhradit objednávku do 10:00 hodin.

Zásilku vyzvedneme co nejdříve po uhrazení platby

10. Proč jsem neobdržel/a potvrzení objednávky e-mailem?

Potvrzení objednávky obdržíte e-mailem neprodleně po vytvoření objednávky. Pokud vám takový e-mail nepřišel, jedním z důvodů může být špatné zadání e-mailové adresy. V tomto případě kontaktujte naši zákaznickou podporu.

11. Mohu objednávku stornovat? Pokud ano, kdy?

Zrušit objednávku samozřejmě můžete telefonicky nebo e-mailem kdykoliv před vyzvednutím balíku. Pokud chcete stornovat přepravu již vyzvednuté zásilky a vrátit balíček zpět do zahraničí, ani to není problém. V takovém případě je ovšem nutné uhradit poštovné za importní přepravu zpět do České republiky.

12. Jak mohu sledovat balíček během jeho cesty?

Všechny balíčky můžete sledovat pomocí našeho jednoduchého nástroje. Vše, co musíte udělat, je zadat celé sledovací číslo do vyhledávače, který vás přesměruje na stránky konkrétního přepravce. Zásilky lze začít sledovat následující pracovní den od jejich vyzvednutí. Po zadání sledovacího čísla se vám zobrazí, kde se zásilka v daný okamžik nachází, předpokládané datum jejího doručení a následně potvrzení o tomto doručení.

13. Kde najdu sledovací číslo zásilky?

Po vytvoření objednávky obdržíte e-mail se sledovacím číslem vašeho balíku. Sledovací číslo naleznete také na přepravním dokumentu, který od nás obdržíte.

14. Kurýr si nevyzvedl zásilku. Jak mám postupovat?

Neprodleně kontaktujte naši zákaznickou podporu, abychom mohli přeplánovat svoz zásilky na následující pracovní den.

15. Jaká je doba doručení?

Pokud spěcháte na doručení zásilky a přejete si doručení v konkrétní den, zvolte si expresní službu. V zemích Evropy bude balík již následující pracovní den. U standardní služby je doručení naplánováno na předem stanovené datum.

16. Je čas doručení garantovaný?

U většiny expresních služeb je čas doručení garantovaný. Doporučujeme přesto kontaktovat naši zákaznickou linku a ověřit si termín doručení.

17. Jsou balíčky pojištěny?

Ano, pojištění zásilek do hodnoty 2 380 Kč je zahrnuto v ceně přepravy. Pokud má zásilka vyšší hodnotu, je možno ji připojistit. Vyplacená částka vždy závisí na výsledku šetření dané reklamace.

18. Postaráte se o proclení?

Zásilky v rámci EU clu nepodléhají. Pokud však přepravujete zásilky mimo EU, zajistíme jejich proclení. Budeme k tomu potřebovat vaši obchodní fakturu s přesným popisem zboží, jeho hodnotou a množstvím kusů v zásilce. Pokud není zboží určeno k prodeji, postačí vyplnit pro forma fakturu. Tento dokument vytvoříme rádi za vás.

Zajistíme proclení vaší zásilky

19. Co se stane, když mě kurýr nezastihne?

Pokud vás kurýr nezastihne na doručovací adrese, automaticky proběhne doručení v následující pracovní den. Doporučujeme spojit se přímo s přepravcem v zahraničí a dohodnout se na podrobnostech opětovného doručení.

20. Jak mohu reklamovat vaše služby?

Reklamace je nutné uplatnit písemnou formou e-mailem zaslaným na adresu info@shipex.cz Více informací naleznete v sekci Reklamace přepravy.

21. Zásilka byla doručena pozdě. Jak postupovat?

Pozdní dodání zásilky lze v případě garantované expresní služby reklamovat. V případě uznání chyby přepravcem máte nárok na vrácení rozdílu mezi expresním a standardním doručením.

Stále hledáte odpověď na vaši otázku? Kontaktujte nás prostřednictvím e-mailu nebo na telefonním čísle 734 445 555.

zdroj foto: canva

Zaujal vás tento článek? Sdílejte ho s přáteli:

Další články

Jak si vedou přepravci? Srovnání kurýrních společností.

21. 7. 2021

Jak si vedou přepravci? Srovnání kurýrních společností.

NezařazenéPřeprava mimo EURady a tipy

Srovnání přepravců. Výhody a nevýhody přepravních společností působících na českém trhu. Sestavili jsme pro vás stručný přehled.

Číst více
Kam na dovolenou? Aktuální informace k cestování.

5. 7. 2021

Kam na dovolenou? Aktuální informace k cestování.

Nezařazené

Řešíte program na léto, kam na dovolenou nebo alespoň kam na výlet? Cestovní ruch je jedno z těch odvětví, kterým pandemie otřásla nejvíce. S cestováním je to letos komplikovanější než předchozí roky. Nikdo nemohl plánovat letní dovolenou dopředu. Letoviska ale hlásí volné kapacity a země s menším výskytem koronaviru otevírají své hranice a snaží se […]

Číst více