734 445 555 (pracovní dny 7-21 hod) Kontakty Sledování zásilky

6. 11. 2020

Víte, jak fungují standardní kurýrní služby?

AktualityExpresní doručeníRady a tipy

Některým z nás se to může zdát zřejmé, ale mnozí stále netuší, jak fungují kurýrní společnosti a jejich služby. Před tím, než provedete objednávku, byste však měli mít přehled o tom, co můžete od kurýrních služeb očekávat a co nikoliv.

„I přes propuknutí epidemie COVID-19 stále fungujeme v běžném režimu a jsme Vám plně k dispozici. Pokud chcete odeslat balíček do jakékoli oblasti, včetně těch, které jsou ovlivněny aktuální pandemií, neváhejte a vytvořte objednávku.“

Odeslat můžete dopisy, balíky, ale i objemnější zboží na paletách

Kurýrní společnosti nabízí mnoho služeb, díky kterým můžete odeslat obálky, expresní zásilky, palety, případně si objednat dodávku či nákladní auto.

Téměř každý poskytovatel kurýrních služeb se specializuje na různé typy balíčků. To znamená, že jedna společnost by mohla nabízet přepravní služby do 30 kg, zatímco ostatní bez problémů přijmou i mnohem objemnější zásilku. Než budete něco posílat, doporučujeme znát rozměry a hmotnost zásilky a poté najít tu správnou službu.

Pokud si nevíte rady, můžete se obrátit na nás. Pomůžeme Vám s výběrem nejefektivnější služby přesně pro Vaši zásilku. A nejen to, díky nám nebudete muset dělat žádný průzkum na internetu, jen zadáte do naší online kalkulačky poštovného parametry a hmotnost Vaší zásilky a vyjedou Vám dopravci, kteří na danou do dané země a na danou adresu doručují.

Objednávku vytvoříte online během pár minut

Jak vybrat vhodného dopravce jsme už zjistili. Nyní je čas provést objednávku. U standardních kurýrních společností si můžete vybrat konkrétní datum, kdy chcete zásilku vyzvednout. Co si ovšem vybrat nemůžete, je konkrétní čas. Kurýři mají vždy předem naplánovanou trasu a doručují zásilky pouze v pracovní dny mezi 9 a 18 hodinou.

Pokud chcete vyzvednout zásilku na Vaší adrese, neváhejte při objednávce vyplnit co nejvíce podrobností. Využívání služby door-to-door umožňuje objednat vyzvednutí téměř z jakékoli adresy. Řidič by měl být schopen místo vyzvednutí snadno najít. Nezapomeňte napsat i další informace, které by mohl řidič potřebovat – např. telefonní číslo, jména napsaná na zvonku (pokud se liší od vašich údajů v objednávce). Jednoduše přidejte do poznámky vše, o čem si myslíte, že by mohlo řidiči pomoci.

Objednání přepravy vyřešíte z pohodlí domova během 5 minut

Zásilku pečlivě zabalte ať nedojde k poškození

Kurýři s balíčky různě manipulují, nakládají a vykládají, proto doporučujeme zásilku pořádně zabalit. Cena za standardní kurýrní služby nezahrnuje profesionální pomoc s balením ani žádné obaly (krabice, bublinkové folie).

Jako odesílatel nesete sám zodpovědnost za výběr správného způsobu balení. To znamená, že by váš balíček měl být řádně uzavřen, zalepen a jeho obsah by měl být odpovídajícím způsobem chráněn, aby nedošlo k poškození. V případě, že bude balíček špatně zabalený, kurýr má právo ji nepřebrat do přepravy.

„Pokud si nejste jisti, jak balíček zabalit, můžete si přečíst pár tipů, jak na to.“

V závislosti na kurýrní společnosti můžete být také vyzvání k vytištění štítků a označení balíčku sami.

Zásilku řádně zabalte

Datum vyzvednutí zásilky si můžete naplánovat

Vyzvednutí zásilky bude naplánováno na datum, které jste vybrali při objednání. Jak bylo zmíněno o pár řádků výše, řidiči mohou přijet kdykoliv ve všední den mezi 9. a 18. hodinou. Na dané adrese by měl být vždy přítomen někdo, kdo kurýrovi předá balíček.

Pokud nebude nikdo k dispozici, kurýr nebude moci přebrat Vaší zásilku. V tomto případě bude naplánován další pokus o vyzvednutí, ve větších městech ještě tentýž den, v menších městech následující pracovní den.

Může se také stát, že se kvůli nepředvídatelným okolnostem kurýr nedostaví vůbec. Pokud je Vaše adresa obtížně viditelná nebo se stane například dopravní nehoda, která omezí provoz, Váš balíček bude vyzvednutý následující pracovní den.

Bohužel neexistuje záruka, že Vám kurýr zavolá před vyzvednutím, protože se to v jednotlivých zemích liší. Pokud se řidič rozhodne, že zavolá, tak pouze na místní telefonní číslo kam zásilku doručuje.

Po celou dobu můžete zásilku sledovat

Od chvíle, kdy zásilku předáte kurýrovi, až do okamžiku, kdy zásilka dorazí na místo určení, je se zásilkou hodně práce. Celý tento pohyb můžete sledovat odkudkoliv prostřednictvím služby Track&Trace, kam zadáte sledovací číslo zásilky. Buďte prosím trpěliví, protože to může nějakou dobu trvat.

Pokud si však ve sledovacím systému všimnete něčeho neobvyklého a zdá se Vám, že se balíček zpozdil, neváhejte kontaktovat naší zákaznickou podporu každý pracovní den od 7. do 21. hodiny na čísle 734 445 555 nebo na email info@shipex.cz

zdroje obrázků: canva

Zaujal vás tento článek? Sdílejte ho s přáteli:

Další články

Jak si vedou přepravci? Srovnání kurýrních společností.

21. 7. 2021

Jak si vedou přepravci? Srovnání kurýrních společností.

NezařazenéPřeprava mimo EURady a tipy

Srovnání přepravců. Výhody a nevýhody přepravních společností působících na českém trhu. Sestavili jsme pro vás stručný přehled.

Číst více
Kam na dovolenou? Aktuální informace k cestování.

5. 7. 2021

Kam na dovolenou? Aktuální informace k cestování.

Nezařazené

Řešíte program na léto, kam na dovolenou nebo alespoň kam na výlet? Cestovní ruch je jedno z těch odvětví, kterým pandemie otřásla nejvíce. S cestováním je to letos komplikovanější než předchozí roky. Nikdo nemohl plánovat letní dovolenou dopředu. Letoviska ale hlásí volné kapacity a země s menším výskytem koronaviru otevírají své hranice a snaží se […]

Číst více